قرارگاه فرهنگی یک بچه ارزشی

قرارگاه فرهنگی یک بچه ارزشی

اللهم اجعل محیای محیا محمد(ص) و آل محمد و مماتی ممات محمد(ص) و آل محمد

پیام های کوتاه
آخرین مطالب
پیوندها
پیوندهای روزانه

نقد مستند خط ونشان رهبر از زبان شبکه NBC

دوشنبه, ۱۹ دی ۱۳۹۰، ۰۵:۵۰ ب.ظ

با سلام متن زیر یادداشتی است از طرف شبکهNBC به شبکه بی بی سی که عینا تقدیم حضورتان می شود.


بعد از دیدن مستندی که توسط "بی بی سی" بعنوان "خط و نشان رهبر" ساخته شده بود تصمیم گرفتم مطلبی در مورد کلیت این مستند بنویسم و از طرف NBC به BBC تقدیم کنم


واژه مستند که معنا و مفهومش کاملاً مشخصه..یعنی هر چیزی که بر اساس حقیقت و واقعیت باشه... بنابراین وقتی قراره مستندی رو ببینیم انتظار داریم تک تک حرفهایی که زده میشه بر پایه حقیقت باشه... به چنــــد دلیل از نظـــــــــر NBC این مستند هیـــــچ ارزشی از نظــر تحلیل سیاسی نداره و فقط میشه بعنوان یه "تئاتر تاریخی" ازش یاد کرد..اینم بگم که اصلاً جانبدارانه به قضیه نگاه نمیکنیم چون تعصب باعث میشه از حقیقت ماجرا دور بشیم..

اما دلایل NBC :
وقتی کسی توی یه کشور زندگی میکنه و پست های مهمی رو هم بعهده داره یعنی اینکه تمام اصول اون حکومت رو پذیرفته..حالا اگه همون فرد بعد یه مدتی به کشورش پشت کنه و همون قوانینی که یه روزی قبول داشته رو زیر سوال ببره بعنوان "خــــــــائن" شناخته میشه...تو همه جای دنیام همینه.. سوال من اینه که آیا میشه با استناد به حرفهای یه فرد خائن مستند ساخت!!!!؟؟ در حالیکه توی تمام لحظات تین به تصطلاح "مستند" شخصیت رهبر انقلاب از زبان خائنین به ایران توصیف میشه.. آخر بحثم خلاصه بیوگرافی این افراد رو قرار میدم برای روشن شدن موضوع

نکته بعد اینکه سعی شده در اکثر لحظات تفکرات امام خمینی (ره) رو در مقابل تفکرات رهبر انقلاب قرار داده بشه..در واقع سعی شده با نوعی فرصت طلبی از اختلافات نظر که بین همه انسانها وجود داره بعنوان یک دیوار بلند بین تفکرات رهبران انقلاب اسلامی استفاده بشه.. این در حالیه که بین هر دو نفری اختلاف نظر قطعاً وجود داره و این هرگز دلیل بر این نیست که ایدئولوژی همون افراد با هم متفاوته..در صورتی که کاملاً واضحه که بی بی سی قصد داره اختلاف نظرها رو اختلاف در ایدئولوژی مطرح کنه...

مطلب بعد اینکه، در قسمتی از این "تئاتر تاریخی" ابولحسن بنی صدر عنوان میکنه که رهبر انقلاب هرگز در جبهه ها حضور نداشته ولی دقایقی بعد خود راوی در توصیف فرزند رهبر انقلاب بیان میکنه که : او هم همانند پدر خود سالها در جنگ حضور داشته و پیوندی محکمی با سپاه و بسیج دارد...این تناقض گقتاری خودش دوگانگی و سردرگمی این برنامه رو کاملاً اثبات میکنه...

نکته بعد اینکه، در تمام لحظاتی که قراره از زبان رهبر انقلاب صحبتی در مورد مخالفین ذکر بشه از واژه هایی مثله "مخالفانش" یا "مخالفان خود" استفاده میشه..در واقع بی بی سی قصد داره با این تحلیل جمهوری اسلامی ایران رو متهم به "حکومت دیکتاتوری" بکنه..در حالی که " ولایت فقیه" به عنوان بالاترین مقام و مرجع بعد امامان معصوم و امام عصر(عج) بحث یک فرد نیست بحث ولایت الهیه..و مسلماً مخالفت با فردی که بعنوان "ولی فقیه" معرفی میشه مخالفت با ولایت الهیه..همون کاری که از صدر اسلام تا حالا توسط گروههای مختلف انجام میشه و همیشه هم با برخورد پیامبر(ص) یا ائمه معصوم و به تبع اون ولی فقیه روبرو شده..پس شخصی سازی بحث ولایت فقیه از طرف بی بی سی دلیل دیگه ای بر انحراف این برنامه از جاده "مستند" بودنه..

اما نکته بسایر جالب اینه که، با اینکه بی بی سی بشدت دنبال اینه که توی این مستند حکومت ایران رو دیکتاتوری ترسیم کنه خودش حــــــــــرف خودش رو نقض میکنه...همون جایی که قضیه پیروزی "محمد خاتمی" رو در انتخابات ریاست جمهوری مطرح میکنه.. بی بی سی با استناد به صحبت های "آیت الله منتظری" بیان میکنه که :22 میلیون نفر به محمد خاتمی رأی دادن نه به کاندیدای مورد نظر رهبر انقلاب..در حالیکه بی بی سی سعی میکنه از این قصیه به نفع خودش استفاده کنه ولی ایا غیر از اینه که همچین اتفاقی فقط در کشوری می افته که دموکراسی به معنای واقعی در اون جریان داره!!!اگر همه میدونستن که رهبر انقلاب کاندیدای مد نظرش فرد دیگه ایه ولی به محمد خاتمی رأی دادن و بدون هیچ مشکلی محمد خاتمی انتخاب شد بیانگر این نیست که آزادی در انتخاب و اندیشه کاملاً بر جو جامعه ایران سوار بوده!!؟؟ اگر بنا به رأی دزدی بود نمیشد همون موقع رأی ها رو بدزدن؟!!!

نکته آخر اینکه،سعی شده در این برنامه رهبر انقلاب رو در هر پستی که بوده فردی مشکل ساز معرفی کنن..چه زمانی که پست ریاست جمهوری رو داشتن چه حالا...در واقع سعی شده فرآیند به رهبری رسیدن "آیت الله خامنه ای" رو فرآیندی برنامه ریزی شده معرفی بکنن و ایشون رو فردی تشنه قدرت توصیف کردند که مدام در حال گسترش قدرت خود و دخالت در کار 3قوه اس... اینکه سران 3 قوه همیشه به این نکته اشاره کردن که "حرف های رهبر انقلاب فصل الخطابه" بیانگر نقش اساسی رهبریه..در واقع شاید انتظار دارن که نقش رهبر رو به سمت "تشریفاتی شدن" سوق بدن..شاید مقایسه خوبی نباشه ولی آیا ملکه انگلستان و سایرافرادی که نقش مشابه رو بعهده دارن " تشریفاتی" هستن!!!!! ساده لوحانه اس که فکر کنیم اینطوریه..

خلاصه ای از بیوگرافی افرادی بکار گرفته شده در این مستند :
علی تهرانی : علی‌مراد خانی ارنگه معروف به شیخ علی تهرانی (زادهٔ ۱۳۰۹ خورشیدی) روحانی و خطیب ایرانی است. او نماینده استان خراسان در مجلس خبرگان قانون اساسی، شوهرخواهرآیت الله سید علی خامنه‌ای، و از شاگردان امام خمینی بود که در دوران پیش از انقلاب، به مبارزه با حکومت پهلوی پرداخت و در این راه به زندان افتاد. او دارای درجه اجتهاد است.پس از انقلاب، شیخ علی تهرانی به انتقاد علنی از سیاست‌های نظام جمهوری اسلامی می‌پرداخت و در کلاس‌های درس، از مسئولان رده بالای جمهوری اسلامی بدگویی می‌کرد.
او پس از انقلاب به عراق رفت و به همراه خانواده در عراق، به مجاهدین خلق پیوست اما پس از پایان جنگ، در سال ۱۳۷۴ به ایران بازگشت. او در ایران به بیست سال زندان محکوم شده است اما غالبا در خارج از زندان، در حبس خانگی به سر می برد.
شیخ علی تهرانی تحت تأثیر اندیشه‌های اقتصادی سوسیالیستی و چه بسا با تأثیرپذیری از کتاب اقتصاد مجاهدین خلق، آثاری در اقتصاد اسلامی نوشته بود. تهرانی از اواخر سال ۱۳۵۸ به این سو به تدریج به سمت هواداری از جریان‌های مخالف انقلاب کشیده شد و تقریبا مواضع مشترکی با لاهوتی داشت. با جدا شدن صفوف، وی متمایل به مجاهدین خلق و بنی‌صدر شد و وی در بهمن ماه ۱۳۵۸ ضمن نگارش متنی که در نشریه «مجاهد» به چاپ رسید، به انتقاد از عملکرد امام خمینی پرداخت.
تندترین مصاحبهٔ وی که با حمایت از برخی از هواداران سازمان مجاهدین خلق تحت عنوان «معلمان مسلمان» مشهد انتشار یافت، حاوی برخوردهای تند وی بر ضد رهبران حزب جمهوری اسلامی و شخص امام خمینی بود.

علی مزروعی: رجبعلی مزروعی سیاستمدار و اقتصاددان ایرانی در ۱۵ مهر سال ۱۳۳۶ در اصفهان و در روستای مارچین متولد شد. تحصیلات ابتدایی را در روستای زادگاه خود و متوسطه را در دبیرستانهای حافظ ابونعیم، نمونه و صائب اصفهان سپری کرده و پس از اخذ دیپلم در سال ۱۳۵۴ در رشته فیزیک دانشگاه اصفهان پذیرفته شد.
پس از روی کارآمدن دولت نهم بدلیل سابقه سیاسی و مواضع مخالف دولت پست وی به کارشناس تقلیل و در مهرماه سال ۱۳۸۷ بازنشسته شد. وی بارها و بارها در خصوص دولت احمدی نژاد اعلام داشته‌است که دولت وی هیچگونه برنامه اقتصادی برای اداره کشور ندارد.وی در تاریخ ۱۴ فروردین ۱۳۹۰ به عنوان سخنگوی سازمان مجاهدین انقلاب انتخاب شد.

مهدی خلجی: مهدی خلجی (زاده ۳۱ شهریور ۱۳۵۲ در شهر قم)، روزنامه‌نگار، نویسنده، مترجم و تحلیل‌گر سیاسی است. خلجی در شهر قم از خانواده‌ای مذهبی به دنیا آمد. در نوجوانی برای تحصیل علوم اسلامی به تحصیل پرداخت. وی برای چند سال از شاگردان وحید خراسانی، و جواد تبریزی بود. سپس مدتی به عنوان دانشجوی آزاد در کلاس‌های عبدالکریم سروش و بابک احمدی شرکت می‌کرد. خلجی از سال ۱۳۷۷ به روزنامه انتخاب پیوست و به همراه محمد مهدی فقیهی از جمله بانیان این روزنامه محسوب می‌شود. در زمستان ۱۳۷۸ وی از این روزنامه جدا شد. پس از مهاجرت به اروپا نخست مدتی با بخش فارسی بی بی سی همکاری کرد که حاصل آن مجموعه برنامه «از شهر خدا تا شهر دنیا» (پخش شده در سال ۲۰۰۲) در باره تاریخ اصلاحات در حوزه علمیه قم بود. پس از آن به دعوت ایرج گرگین به رادیو فردا رفت. مجموعه مستند رادیویی در باره انقلاب ایران که شامل گفتگو با بازیگران سیاست ایران در ۵۰ ساله اخیر بود حاصل این دروه از فعالیتهای اوست. وی پس از مهاجرت بعدی خود به آمریکا از رادیو فردا کناره گرفت و به عنوان پژوهشگر مهمان در موسسه مطالعات خاورنزدیک واشنگتن مشفول به کار شد.

محمود مراد خانی : فرزند علی مراد خانی(تهرانی) که همان روالی را که پدرش در پیش گرفته بود در پیش گرفته و هم اکنون مقیم پاریس است

سراج الدین میردامادی : پسر دایی آیت الله خامنه ای..عضو سابق دفتر تحکیم وحدت که هم اکنون مقیم خارج کشور است

ابوالحسن بنی صدر: ابوالحسن بنی‌صدر (زاده: ۲ فروردین ۱۳۱۲ در همدان) اقتصاددان و سیاستمدار و نویسنده اهل ایران است. او در بهمن سال ۱۳۵۸ به عنوان نخستین رئیس جمهور ایران انتخاب شد و در خرداد ۱۳۶۰ پس از چندی تنش با اعضای حزب جمهوری اسلامی و نهایتاً امام خمینی بنیان‌گذار جمهوری اسلامی، با عنوان عدم کفایت سیاسی توسط مجلس شورای اسلامی از مقام خویش عزل گردید(آخه کسی که با لباس زنونه از کشور فرار میکنه حرفاش ارزش داره 2زار!!!!!! پناه بر خدا..)

در پایان باید بگـــــم این صرفاً یک برداشت از سوی NBC که البته دور از حقیقت هم نیست...در طی این سالها خیلی تلاش شد که بین رهبر و مردم فاصله بیفته ولی هرگز همچین اتفاقی نیفتاد چون ارتباط ولی فقیه و مردم ارتباطی عاطفیه که هرگز گسسته نمیشه

  • رضا غفاریان

امام خامنه ای

نظرات  (۱)

سلام و درود
البته درباره جمله آخرتون:
رابطه مردم با رهبر و ولایت تنها عاطفی نیست.
قبل از اون رابطه مردم و ولایت یک رابطه عقلی و فطری است
موفق باشید

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">