قرارگاه فرهنگی یک بچه ارزشی

قرارگاه فرهنگی یک بچه ارزشی

اللهم اجعل محیای محیا محمد(ص) و آل محمد و مماتی ممات محمد(ص) و آل محمد

پیام های کوتاه
آخرین مطالب
پیوندها
پیوندهای روزانه


از دعاهای حضرت امام سجاد علیه السلام در روز عرفه است که:
خدایا! مرا شاکر و صابر گردان و مرا در چشم خویش خوار
و در نظر مردم بزرگوار گردان .

خدایا! در همه کارها عاقبت ما را به خیر کن
و ما را از خواری دنیا و عذاب آخرت نگهدار .

خدایا! مرا به علم توانگر ساز و به حلم زینت بخش
و به تقوا عزیز کن و به عافیت زیبایی ده .

خدایا! از زوال(1) نعمت و تغییر عافیت و غضب ناگهانی
و همه چیزهایی که مایه ناخشنودی توست به تو پناه می‌برم .
خدایا! از اخلاق بد و اعمال بد و هوسهای بد
و مرضهای بد به تو پناه می‌برم .
خدایا! سحرخیزی را بر امت من مبارک ساز .

خدایا! تو را به غیب دانی
و قدرتی که بر آفرینش داری سوگند می‌دهم
تا موقعی که زندگی را برای من بهتر می‌دانی
مرا زنده نگهدار
و موقعی که مرگ را برای من بهتر می‌دانی
مرا بمیران
                                
خدایا! از تو می‌خواهم که ترس خود را در آشکار و نهان
نصیب من کنی و در حال خشنودی و خشم کلمه اخلاص را
به زبان من جاری نمایی و در حال فقر
و توانگری میانه‌روی را شعار من سازی .
خدایا! چنان که خلقت مرا نیک کردی سیرتم را نیز نیک کن .
خدایا! هر کس عهده‌دار کار امت من شد
و بر آنها سخت گرفت، بر او سخت ‌گیر
و هر کس عهده‌دار کار امت من شد
و با آن‌ها مدارا کرد با او مدارا کن .

خداوندا! یک لحظه مرا به خودم واگذار مکن
و چیزهای خوبی که به من بخشیده‌ای، از من باز مگیر.

خدایا بر محمد و خاندان پاکش درود فرست .
درودهای پربرکت و پاکیزه و فزاینده‌ای
که صبح‌گاهان و شامگاهان در رسند،

و درود فرست بر ایشان و بر ارواح‌شان،
و کارشان را بر اساس تقوا فراهم آور،
و احوالشان را به سامان‌ آر،
و ما را به رحمت خود در جایگاه امن و امان
در کنار ایشان قرار ده،
ای مهربانترین مهربانان.(2)

 

پی‌نوشتها:
1- زوال: از بین رفتن، نابود شدن .
2- منتخبی از دعای امام سجاد علیه‌السلام در روز عرفه،
مترجم: حسین انصاریان .
منبع:
ماهنامه موعود، ش 71 .

  • رضا غفاریان

اندکی تامل

عرفه

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">