قرارگاه فرهنگی یک بچه ارزشی

قرارگاه فرهنگی یک بچه ارزشی

اللهم اجعل محیای محیا محمد(ص) و آل محمد و مماتی ممات محمد(ص) و آل محمد

پیام های کوتاه
آخرین مطالب
پیوندها
پیوندهای روزانه

میشود چشمان پاکی داشت

چهارشنبه, ۱ شهریور ۱۳۹۱، ۰۷:۰۴ ب.ظ
نگو نمی شود، می شود خوب هم می شود... می شود نگاه نکرد. می شود به زمین چشم دوخت. می توان نگاه را به آسمان پرواز داد. می توان یادآوری کرد که من خالق من نیستم. من مالک حقیقی این جسم و این چشمان نیستم. این جسم را خداوند به من به امانت داده است، آخرش پس خواهد گرفت. من می مانم و من که جسمش را از او گرفته اند. 

این را بدان که خداوند هیچ خلوتی برای چشمان تو قرار نداده است. شاهدان تو بسیارند و گواهی دهندگانت بی شمار. ذره ذره ی خلایق، زمین و آسمان می بینند که داری می بینی.وقتی تو نگاهت آویخته ی جایی است که آن جا  سهم چشمانت نبوده است، در این حال نگاه هایی نگران، تو را رصد می کنند. ملائکه ای که شاهد تو هستند و حجت هایی که شاهدند بر تمام خلق.

چشمانت را فرو بند. از خدا به خدائیش کمک بخواه و از مخلوقات پاک او شرم کن. از همین امروز شروع کن. از خیابان، محل کار، تلوزیون ...

از حالا عمری را با ندیدن برای خدا تجربه کن. بدان که تو را به تمسخر خواهند گرفت. بدان که سهم دیدن را به زور از تو مطالبه خواهند کرد. بدان که علیه تو بیانیه ها خواهند نوشت و اشعار خواهند سرود. اما بدان که خداوند به وسیله ی بهترین مخلوقاتش تو را یاری خواهد نمود.

فرصت این دنیا کوتاه تر از چشم به هم زدن است. کمتر ار زمانی برای چشم بستن. کوتاه تر از نگاهی عمیق که تو را به عمق آتش خواهد فرستاد. فرصت این دنیا کوتاه است. کوتاه تر از زمانی برای یک تصمیم. تصمیمی که خدایی بودن را به تو هدیه بدهد.

در این خدائی بودنت همراهانی هستند. یاورانی خواهند بود. کسانی که دست تو را بگیرند. مطمئن باش "خدا تو را تنها نگذاشته است" پس از آنان مدد بخواه که خداوند مدد تو را در وجود آنان قرار داده.

نصر خداوند در جود اوست، او والاترین مؤمنان است، او ... امام مهدی علیه السلام است. با او خدایی خواهی شد و تنها نخواهی ماند. چشمانت را به او بسپار ... مثل چشمانش مراقب تو خواهد بود.

با همراهی اوست که می شود چشمان پاکی داشت...

برگرفته از وبلاگ : من هم شیعه هستم

  • رضا غفاریان

اندکی تامل

نظرات  (۱)

معنائی در کلمات نیست ... در "سکوتی" است که بین آنهاست ...
کلمات دانسته ها را در بر می گیرند
اما کیست جز سکوت
که سهم ما را از نادانسته ها بیان کند ؟!

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">